Fortsatt stabilt nöjd-kund-resultat för Lidköpings kommun i företagsmätning
Lidköpings kommun får 75 av 100 i medelvärde i Sveriges Kommuner och Regioners (SKR) senaste mätning av företagsklimatet i Sveriges kommuner, vilket är samma som förra året.
Störst kliv uppåt finns inom området Livsmedelkontroll, där index landade på 82 jämfört med 75 vid förra mätningen. Ett index på över 80 klassas som Mycket Bra och rikssnittet är index 78.
Undersökningen innefattar även kundens nöjdhet inom områdena bygg, mark, miljö och servering och här är resultatet över rikssnittet i samtliga mätningar, förutom servering där vi ligger under snittet.
Vi noterar glädjande en ökning inom området livsmedel, som markant överträffat tidigare års siffror, säger Malin Bengtsson, tf chef miljö och hälsa.
Det är bra att vi genomför den här mätningen så att vi ser vad vi ska fokusera på framåt i det ständigt pågående förbättringsarbetet, säger Anna Sundbom, näringslivschef.
Vi har ett pågående fokus på kommunikativ och serviceinriktad myndighetsutövning och resultaten är ett mått på den totala nöjdheten för verksamheten och ett index som lämpar sig för jämförelser över tid, avslutar Malin Bengtsson.
Fakta om NKI
Under mer än ett decennium har Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) genomfört denna öppna jämförelse för att utvärdera och jämföra företagsklimatet i landets kommuner. Syftet är att ge kommunerna ett verktyg för kvalitetsutveckling, genom att erbjuda tydliga indikationer på områden där förbättringar kan göras för att öka kundnöjdheten och stödja näringslivet.
Lidköpings kommun finns med i kategorin "Mindre stad/tätort" och jämförs därför indexmässigt i den gruppens snitt. Årets samlade resultat gav index 75, även vid förra mätningen var index 75.
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: kommunstyrelsen@lidkoping.se